Σελίδες

Chess Puzzle of The Day

Translation

Daily Puzzle

Play vs Computer

Νέα Υόρκη: Έπαιξε σκάκι επί 58 συνεχόμενες ώρες και κατέρριψε το ρεκόρ Γκίνες


Tο προηγούμενο παγκόσμιο ρεκόρ ήταν 56 ώρες, εννέα λεπτά και 37 δευτερόλεπτα

Ένας Νιγηριανός πρωταθλητής σκακιού κατέρριψε το παγκόσμιο ρεκόρ Γκίνες για τον μεγαλύτερο μαραθώνιο του παιχνιδιού που έχει πραγματοποιηθεί ποτέ.

 

Ο 29χρονος Tunde Onakoya για να σημειώσει το νέο ρεκόρ χρειάστηκε να παίξει σκάκι ασταμάτητα για 58 ώρες στην Times Square της Νέας Υόρκης.

 

Όπως αναφέρει το Associated Press, ο Onakoya έπαιξε με τον Shawn Martinez, έναν Αμερικανό πρωταθλητή στο σκάκι και τώρα ελπίζει πως θα καταφέρει να συγκεντρώσει 1 εκατομμύριο δολάρια για να τα επενδύσει στην εκπαίδευση των παιδιών σε ολόκληρη την Αφρική.

 

Ο 29χρονος Onakoya, έχει δηλώσει πως το σκάκι τον έσωσε από την ακραία φτώχεια

 

Εκατοντάδες ήταν οι υποστηρικτές από τη νιγηριανή κοινότητα της πόλης που έδωσαν το «παρών» στην εμβληματική πλατεία για να τον χειροκροτήσουν. Έπαιζαν μουσική και του έδιναν ενέργεια προμηθεύοντάς τον με γεύσεις από τη Νιγηρία, όπως το jollof, το αγαπημένο εθνικό πιάτο της χώρας.

 

Σε δύο Νορβηγούς το προηγούμενο ρεκόρ

Σημειώνεται ότι το προηγούμενο παγκόσμιο ρεκόρ, που αναγνωρίζεται από τα παγκόσμια ρεκόρ Γκίνες, ήταν 56 ώρες, εννέα λεπτά και 37 δευτερόλεπτα, το οποίο είχε σημειωθεί από το νορβηγικό δίδυμο Hallvard Haug Flatebø και Sjur Ferkingstad το 2018.

 

Ο 29χρονος Onakoya, έχει δηλώσει πως το σκάκι τον έσωσε από την ακραία φτώχεια που αντιμετώπιζε μεγαλώνοντας στις πλωτές παραγκουπόλεις του Λάγος.

 

Ο μη κερδοσκοπικός του οργανισμός, Chess in Slums Africa, διδάσκει το παιχνίδι σε παιδιά από φτωχές κοινότητες και τα βοηθά στην εκπαίδευσή τους.

 

Ο Onakoya είναι επίσης μέλος του διοικητικού συμβουλίου της αμερικανικής μη κερδοσκοπικής οργάνωσης The Gift of Chess, η οποία εργάζεται για να μεταμορφώσει ζωές μέσω του σκακιού και έχει ως στόχο να διανείμει ένα εκατομμύριο σετ σκακιού σε υποβαθμισμένες κοινότητες μέχρι το 2030.


https://www.in.gr/

Print Friendly and PDF

«Chess»: Το μιούζικαλ του σκακιού επιστρέφει στο Broadway


 

Χρήστος Πιλάλης (Διεθνής εκπαιδευτής και διεθνής διαιτητής σκακιού)

 

Δεν είναι μόνο ένα πνευματικό άθλημα, είναι καθρέφτης πτυχών της ανθρώπινης φύσης. Το «Chess» το αποτυπώνει αυτό με μουσικότητα, ένταση και σπάνια συναισθηματική ευφυΐα.

Η φετινή αναβίωση του εμβληματικού μιούζικαλ «Chess» στο εμβληματικό θέατρο Broadway, δεν θα είναι απλώς μια θεατρική επαναφορά. Αλλά μια επιστροφή σε μια εποχή όπου το σκάκι δεν ήταν μόνο άθλημα ή παιχνίδι, αλλά καθρέφτης της παγκόσμιας πολιτικής σκηνής. Το έργο που θα κάνει πρεμιέρα το φθινόπωρο, αποτελεί δημιούργημα των Benny Andersson και Björn Ulvaeus (του γνωστού συγκροτήματος των ABBA), σε στίχους του Tim Rice, και επανασυστήνεται στο κοινό με νέα σκηνοθετική προσέγγιση και ανανεωμένο σενάριο.

 

Η πλοκή εκτυλίσσεται γύρω από έναν αγώνα παγκοσμίου πρωταθλήματος σκακιού μεταξύ ενός Αμερικανού και ενός Σοβιετικού πρωταθλητή, σε φόντο Ψυχρού Πολέμου! Το σκάκι εδώ δεν είναι απλώς ντεκόρ, αλλά η καρδιά του έργου. Όπως και στο πραγματικό γεωπολιτικό σκάκι εκείνης της εποχής (αλλά και της σημερινής), οι χαρακτήρες είναι πιόνια σε μεγαλύτερα στρατηγικά σχέδια: κυβερνήσεων, πρακτόρων και ιδεολογιών. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, το «Chess» εξετάζει την εξουσία, την προδοσία, τον έρωτα και την ανθρώπινη μοναξιά.

 

Το σκάκι στο έργο λειτουργεί τόσο κυριολεκτικά όσο και συμβολικά. Οι αγώνες στη σκακιέρα συμβαδίζουν με τις συγκρούσεις των πρωταγωνιστών στη ζωή: ψυχολογικά παιχνίδια, διπλωματικά τρικ, θυσίες, μπλόφες. Ολόκληρο το έργο είναι δομημένο σαν παρτίδα σκακιού, με αρχή, μέση και ένα αναπόφευκτο φινάλε! Σκηνογραφικά, πολλές παραγωγές μέχρι σήμερα έχουν μετατρέψει τη σκηνή σε σκακιέρα. Το τραγούδι «The Arbiter» αποθεώνει τον ρόλο του διαιτητή, ενώ το «One Night in Bangkok» περιγράφει μια πόλη που φιλοξενεί όχι μόνο ένα σκακιστικό τουρνουά, αλλά και ένα υπόγειο παιχνίδι εξουσίας.


Παρά την αποτυχημένη πρώτη του εμφάνιση στο Broadway το 1988, το έργο απέκτησε φανατικό κοινό χάρη στην εμβληματική μουσική του, και τη διαχρονική θεματική του. Σήμερα, με τη δημοτικότητα του σκακιού να αναζωπυρώνεται –χάρη και σε φαινόμενα όπως η σειρά «Το Γκαμπί της Βασίλισσας»– το «Chess» βρίσκει νέο έδαφος για να ανθίσει. Η επιστροφή του μιούζικαλ στη θεατρική σκηνή μάς θυμίζει ότι το σκάκι δεν είναι μόνο ένα πνευματικό άθλημα ή για κάποιους απλά ένα επιτραπέζιο παιχνίδι. Είναι καθρέφτης πτυχών της ανθρώπινης φύσης – της νόησης, της στρατηγικής, του ανταγωνισμού, της θυσίας και της ανάγκης για νίκη. Το «Chess» το αποτυπώνει αυτό με μουσικότητα, ένταση και σπάνια συναισθηματική ευφυΐα.

 

https://www.efsyn.gr/

Print Friendly and PDF

Πώς πήραν τα πιόνια του σκακιού τα ονόματά τους - Ένα συναρπαστικό ταξίδι στην ιστορία και τη γλωσσολογία

 


Οι ρίζες του σκακιού εντοπίζονται στην Ινδία του 6ου αιώνα μ.Χ., όπου παιζόταν ένα παιχνίδι με την ονομασία Chaturanga.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΣΑΒΑΛΟΣ

Kάποια πιόνια απέκτησαν διαφορετική ταυτότητα καθώς εισέρχονταν σε νέους πολιτισμικούς χώρους.

Το σκάκι είναι ένα από τα πιο διαδεδομένα και διαχρονικά επιτραπέζια παιχνίδια στρατηγικής στον κόσμο, με ιστορία που εκτείνεται σε βάθος αιώνων. Οι ρίζες του σκακιού εντοπίζονται στην Ινδία του 6ου αιώνα μ.Χ., όπου παιζόταν ένα παιχνίδι με την ονομασία Chaturanga. Το παιχνίδι αυτό θεωρείται πρόγονος του σύγχρονου σκακιού και περιλάμβανε βασικά κομμάτια που αντιστοιχούν σε αυτά που γνωρίζουμε σήμερα: βασιλιά, σύμβουλο (τον πρόγονο της βασίλισσας), άρματα, ίππους και πεζικό (πιόνια).

 

Από την Ινδία, το Chaturanga μεταφέρθηκε στην Περσία, όπου εξελίχθηκε στο Shatranj. Μετά την αραβική κατάκτηση της Περσίας, το Shatranj διαδόθηκε στον ισλαμικό κόσμο και μέσω της Ισπανίας και της Ιταλίας έφτασε στην Ευρώπη, κατά τη διάρκεια του Μεσαίωνα. Εκεί το παιχνίδι άρχισε να τροποποιείται και να αποκτά τη μορφή που έχει σήμερα.

 

Κατά τον 15ο αιώνα, στην Ευρώπη καθιερώθηκαν σημαντικές αλλαγές στους κανόνες: η βασίλισσα απέκτησε μεγάλη ισχύ, ο αξιωματικός κινείτο πλέον διαγώνια και τα πιόνια μπορούσαν να κάνουν διπλή κίνηση στην πρώτη τους φορά. Οι αλλαγές αυτές μετέτρεψαν το παιχνίδι σε πιο γρήγορο και δυναμικό, και αποτέλεσαν το θεμέλιο για τη γέννηση του μοντέρνου σκακιού.

 

Η επίσημη αγωνιστική ιστορία του σκακιού ξεκινά τον 19ο αιώνα. Το 1886 διεξήχθη το πρώτο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σκακιού, όπου ο Wilhelm Steinitz αναδείχθηκε ο πρώτος παγκόσμιος πρωταθλητής. Κατά τη διάρκεια του 20ού αιώνα, η Σοβιετική Ένωση κυριάρχησε στο σκάκι, παράγοντας σπουδαίους παίκτες όπως οι Μποτβίννικ, Σπάσκι, Κάρποβ και Κασπάροβ. Το παιχνίδι απέκτησε πολιτική και πολιτισμική διάσταση, ειδικά κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου.

 

Όχι μόνο το ίδιο το παιχνίδι, αλλά και κάποια πιόνια απέκτησαν διαφορετική ταυτότητα καθώς εισέρχονταν σε νέους πολιτισμικούς χώρους. Άλλα, ωστόσο, παρέμειναν πιστά στην ιστορία της προέλευσής τους. Ορισμένες από αυτές τις διαφορές έχουν ενδιαφέρουσα ιστορία. Αλλά, παραδόξως, άλλες λεπτομέρειες παραμένουν τυλιγμένες στο μυστήριο.

 

Πιόνι (ή πεζικό)

Η έννοια του πιονιού ως «στρατιώτη-ανιχνευτή» είναι σταθερή σε όλη την ιστορία του σκακιού, με την ινδοευρωπαϊκή ρίζα για την λέξη «πόδι» να αντηχεί από το αρχικό σανσκριτικό padati, μέσω του λατινικού pedester στο σύγχρονο γαλλικό pion (και εισαγόμενο στο σύγχρονο τουρκικό ως piyon) και στο αγγλικό pawn.

 

Υπάρχουν και άλλοι όροι: Στα παλιά γαλλικά, τα πιόνια ονομάζονταν garçons («αγόρια»). Επιπλέον, το pion λέγεται μερικές φορές ότι προέρχεται από το espion («κατάσκοπος»).

 

Άλογο / Ίππος

Από την αρχή του chaturanga, αυτό το κομμάτι — που αρχικά ονομαζόταν asva, σανσκριτικά για «άλογο» — έχει διατηρήσει σταθερά τη σχέση του με το άλογο. Φυσικά, αυτό πιθανώς οφείλεται στο γεγονός ότι είναι το μόνο κομμάτι που μπορεί να πηδήξει πάνω από τα κεφάλια των άλλων κομματιών. Όπως δείχνει ο χάρτης, η ποικιλία στην ονοματολογία είναι αρκετά περιορισμένη: το κομμάτι ονομάζεται είτε από το ζώο (π.χ. caballo στα ισπανικά), είτε από τον αναβάτη του (π.χ. riddari στα ισλανδικά), είτε από την κίνηση που κάνει (π.χ. springare στα σουηδικά).

 

Λόγω αυτής της ομοιότητας στη σημασία και του γεγονότος ότι το κομμάτι έχει συνήθως το σχήμα ενός αλόγου, συχνά χρησιμοποιούνται εναλλακτικά παρόμοια έννοιες. Στην ουγγρική γλώσσα, για παράδειγμα, ο επίσημος όρος είναι huszár («ιππότης»), αλλά το κομμάτι ονομάζεται επίσης στην καθομιλουμένη ló («άλογο»). Παρομοίως, στην τσεχική γλώσσα το κομμάτι είναι jezdec («αναβάτης»), αλλά συχνά απλά kun («άλογο»).

 

 

Το σκάκι είναι ένα από τα πιο διαδεδομένα και διαχρονικά επιτραπέζια παιχνίδια στρατηγικής στον κόσμο, με ιστορία που εκτείνεται σε βάθος αιώνων.

Πύργος

Στις πρώτες εκδοχές του παιχνιδιού, αυτό το πιόνι ονομαζόταν «άρμα» —ratha στα σανσκριτικά, rukh στα περσικά. Ωστόσο, σε πολλές γλώσσες της Ευρώπης, αυτό το κομμάτι είναι γνωστό ως πύργος ή κάστρο. Πώς συνέβη αυτό;

 

Μια θεωρία είναι ότι οι Άραβες μετέφεραν τον περσικό όρο rukh σχεδόν αμετάβλητο στην Ευρώπη, όπου μετατράπηκε στο παλιό ιταλικό roc ή rocco. Αυτό είναι σχεδόν πανομοιότυπο με το rocca, τον παλιό ιταλικό όρο για «φρούριο», η σύνδεση του οποίου με τη σειρά του έδωσε αφορμή για την εμφάνιση εναλλακτικών ονομάτων για το κομμάτι: torre («πύργος») και castello («κάστρο»).

 

 

Οι ρίζες του σκακιού εντοπίζονται στην Ινδία του 6ου αιώνα μ.Χ., όπου παιζόταν ένα παιχνίδι με την ονομασία Chaturanga.

Αξιωματικός

Κανένα κομμάτι σκακιού δεν προκαλεί τόσο ευρύ φάσμα επιθέτων σε όλη την Ευρώπη όσο ο αξιωματικός ή επίσκοπος ή «τρελός». Ξεκινά ως ένας άλλος ελέφαντας, με τη διαφορά ότι αυτό το κομμάτι ονομαζόταν πραγματικά «ελέφαντας» στα σανσκριτικά (hasti) και στα περσικά (pil). Αυτό αραβικοποιήθηκε ως al-fil, το οποίο λατινικοποιήθηκε ως alphilus. Στα γαλλικά, αυτό έγινε fil, fol και τελικά fou, που σημαίνει «ανόητος».

 

Η μεγάλη ποικιλία των κινήσεων αυτού του κομματιού εξηγεί όρους όπως «δρομέας» (π.χ. Läufer στα γερμανικά), «κυνηγός» (π.χ. lovac στα σερβικά), «πυροβολητής» (π.χ. strelec στα σλοβακικά) και «δόρυ» (oda στα εσθονικά). Οι Ρώσοι είναι από αυτούς που έχουν διατηρήσει το αρχικό «ελέφαντας», που στα ρωσικά λέγεται slon. Ωστόσο, στο παρελθόν, ονομάζονταν επίσης durak («ανόητος», πιθανώς δάνειο από τα γαλλικά) και offizer.

 

Ο όρος «αξιωματικός» είναι μάλλον γενικός. Μια αξιοσημείωτη εναλλακτική του επίσημου βουλγαρικού όρου ofitser («αξιωματικός») είναι το fritz, που προέρχεται από το παρατσούκλι των γερμανικών στρατευμάτων κατά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.

  

Το παιχνίδι αυτό θεωρείται πρόγονος του σύγχρονου σκακιού και περιλάμβανε βασικά κομμάτια που αντιστοιχούν σε αυτά που γνωρίζουμε σήμερα: βασιλιά, σύμβουλο, άρματα, ίππους και πεζικό (πιόνια).


Βασίλισσα

Αν και μπορεί να φαίνεται λογικό ο βασιλιάς να έχει μια βασίλισσα στο πλευρό του, δεν ήταν έτσι από την αρχή. Στο ινδικό πρωτότυπο, αυτό το κομμάτι ήταν ο «σύμβουλος» του βασιλιά (mantri στα σανσκριτικά). Οι Άραβες χρησιμοποιούσαν το wazir («βιζιέρ», δηλαδή ο υπουργός/γραμματέας του ηγεμόνα), το οποίο λατινικοποιήθηκε σε farzia και έγινε το γαλλικό vierge («παρθένος»).

 

Ένα χειρόγραφο από το 1000 περίπου περιέχει την πρώτη αναφορά στο κομμάτι με το όνομα regina («βασίλισσα»), πιθανώς μια βυζαντινή καινοτομία. Τον 14ο αιώνα, η reine («βασίλισσα») αντικατέστησε τη vierge στη γαλλική σκακιέρα και έναν αιώνα αργότερα, η ίδια η reine αντικαταστάθηκε από τη dame («κυρία»). Αυτό μπορεί να ήταν ένα δάνειο από το παιχνίδι της ντάμας.

 

Γιατί η σύμβουλος του βασιλιά έγινε η σύζυγός του; Κυκλοφορούν τρεις (πιθανώς συμπληρωματικές) θεωρίες: η θρησκευτική λατρεία της Παναγίας, η λογοτεχνική αλληγορία του ευγενούς έρωτα και η σχετική σημασία των βασιλισσών στη μεσαιωνική πολιτική. Αυτό που είναι σαφές, ωστόσο, είναι ότι το κομμάτι όχι μόνο απέκτησε μια νέα, γυναικεία ταυτότητα, αλλά και μεγαλύτερες εξουσίες. Το mantri μπορούσε να κινηθεί μόνο ένα τετράγωνο διαγώνια, ενώ η σύγχρονη βασίλισσα συνδυάζει τις ευθείες κινήσεις του πύργου με τις διαγώνιες του αξιωματικού.

 

Ενώ το κομμάτι ονομάζεται «βασίλισσα» στις περισσότερες ευρωπαϊκές γλώσσες, η ρωσική και άλλες σλαβικές γλώσσες διατηρούν εκδοχές του ferz, του περσικού όρου για «σύμβουλος». Η ρωσική (και άλλες σλαβικές γλώσσες) χρησιμοποιούν επίσης διάφορες εκδοχές των όρων koroleva («βασίλισσα»), korolevna («πριγκίπισσα»), tsaritsa («σύζυγος του αυτοκράτορα»), kral («βασίλισσα»), dama («κυρία») και baba («γριά»).

 

Αν και μπορεί να φαίνεται λογικό ο βασιλιάς να έχει μια βασίλισσα στο πλευρό του, δεν ήταν έτσι από την αρχή.


Βασιλιάς

Το κεντρικό κομμάτι του παιχνιδιού έχει διατηρήσει τον αρχικό του τίτλο σε όλη την Ευρώπη. Στο ινδικό παιχνίδι, ονομαζόταν rajah, που στα σανσκριτικά σημαίνει «βασιλιάς». Το περσικό αντίστοιχο shah έδωσε το όνομα στο ίδιο το παιχνίδι σε πολλές άλλες γλώσσες (π.χ. échecs στα γαλλικά ή skák στα ισλανδικά).

Η βασιλική ιδιότητα αυτού του κομματιού είναι σταθερή σε όλο τον χάρτη, από το koról στα ρωσικά και το König στα γερμανικά έως το erregea στα βασκικά. Στα γίντις (εβραιικά), ο βασιλιάς μπορεί να ονομαστεί kinig ή meylekh, δύο λέξεις που έχουν την ίδια σημασία, αλλά προέρχονται από τα γερμανικά και τα εβραϊκά, αντίστοιχα. Στα ρωσικά, εναλλακτικές ονομασίες περιλαμβάνουν tsar («αυτοκράτορας») και kniaz («πρίγκιπας»).

Ωστόσο, στις ασιατικές εκδοχές του παιχνιδιού, αυτό το κεντρικό κομμάτι έχει μια ελαφρώς διαφορετική ιδιότητα: «στρατηγός» στα κινέζικα και τα κορεατικά και «πρίγκιπας» στα μογγολικά.

Ο βασιλιάς μπορεί να κινηθεί μόνο ένα τετράγωνο σε οποιαδήποτε κατεύθυνση, αλλά τον 13ο αιώνα του επιτρεπόταν ένα άλμα ανά παιχνίδι. Αυτό τελικά εξελίχθηκε σε μια συνδυαστική κίνηση που ονομάζεται «ροκέ», στην οποία συμμετέχει ένας πύργος.

 

Πηγή: https://www.iefimerida.gr/

Print Friendly and PDF

«Κορυφαίο σκάκι με θέα τον Κορινθιακό»

 


Από τις 28 Ιουνίου έως τις 6 Ιουλίου, το Λουτράκι θα βρίσκεται στο επίκεντρο του σκακιστικού ενδιαφέροντος, φιλοξενώντας δύο μεγάλες διοργανώσεις: το 52ο Πρωτάθλημα Α’ Εθνικής Κατηγορίας και το 43ο Πανελλήνιο Ομαδικό Κύπελλο Σκακιού (Final 4).


Με τη συμμετοχή 34 κορυφαίων ομάδων από όλη τη χώρα, η Α’ Εθνική συγκεντρώνει τα μεγαλύτερα ονόματα και τα πιο ελπιδοφόρα ταλέντα του ελληνικού σκακιού. Κάθε ομάδα απαρτίζεται από 10 παίκτες και παίκτριες, με υποχρεωτική συμμετοχή αθλητών έως 12 ετών, έφηβων, αλλά και γυναικών, γεγονός που προσδίδει στο πρωτάθλημα χαρακτήρα ανάπτυξης.


Οι αγώνες θα γίνουν στο συνεδριακό χώρο του Club Hotel Casino Loutraki, με φόντο τον Κορινθιακό κόλπο και τις φυσικές ομορφιές της περιοχής. Το πρωτάθλημα θα ολοκληρωθεί σε επτά γύρους, με καθημερινές αναμετρήσεις που θα κρίνουν την πρωταθλήτρια ομάδα.


Τη διοργάνωση έχει πάντα η Ελληνική Σκακιστική Ομοσπονδία (ΕΣΟ), φέτος με συνδιοργανωτές τον Σκακιστικό Oμιλο Κορυδαλλού και τον Δήμο Λουτρακίου – Περαχώρας – Αγίων Θεοδώρων, με την υποστήριξη του Club Hotel Casino και τη συνεργασία του σωματείου ΣΑΚ Αργοναύτης.


«Κορυφαίο σκάκι με θέα τον Κορινθιακό»-1Ιδιαίτερα ενεργή είναι η παρουσία του δημάρχου Γιώργου Γκιώνη, ο οποίος στηρίζει εμπράκτως την ανάδειξη της περιοχής ως αθλητικού προορισμού.


Η διοργάνωση έχει ήδη προσελκύσει εκατοντάδες συμμετέχοντες, συνοδούς και φίλους του σκακιού, δίνοντας ώθηση στον τοπικό τουρισμό και ενισχύοντας την εικόνα της πόλης ως προορισμού που συνδυάζει πνευματικό αθλητισμό, ξεκούραση και φυσική ομορφιά.


Φέτος υπάρχουν ενδιαφέρουσες καινοτομίες που πέτυχαν οι πάντα ευρηματικοί και πολύ δραστήριοι Δ. Κεφάλας (διευθυντής αγώνων) και Βαγ. Κορρές και συνδυάζουν το σκάκι με την οικολογία, την τεχνολογία και τη σύγχρονη εμπειρία του θεατή:


1. Για κάθε σκακιστή και σκακίστρια θα φυτευτεί ένα δέντρο (400 συνολικά) σε συνεργασία με τη ΜΚΟ We4all. Είναι ίσως η πρώτη σκακιστική διοργάνωση με θετικό οικολογικό αποτύπωμα παγκοσμίως.


2. Θα χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά πύλη ελέγχου (anti cheating), τύπου αεροδρομίου, για την αποτροπή ηλεκτρονικής υποβοήθησης, συμπληρωματικά με τα υπάρχοντα μέσα της ΕΣΟ.


3. Για πρώτη φορά σε αγώνες της Α΄ Εθνικής, εφαρμογές όπως το Viber, αλλά και πλατφόρμες TikTok και Instagram, θα χρησιμοποιηθούν για την άμεση και εύκολη ενημέρωση κοινού και παικτών.


4. Είναι η πρώτη φορά που γίνεται πρωτάθλημα Α΄ Εθνικής σε παραθαλάσσια λουτρόπολη εν μέσω θέρους, μάλιστα σε μικρή απόσταση από τα αστικά κέντρα: Αθήνα, Κόρινθο, Πάτρα, Χαλκίδα, κ.ά.


5. Για πρώτη φορά σε επίσημη ελληνική διοργάνωση θα αξιοποιηθεί η ζωντανή προβολή 3 έως 5 ματς μέσω κινητού τηλεφώνου, μέσω ειδικής πλατφόρμας, εκτός των 80 ηλεκτρονικών σκακιερών που θα προβάλλονται στο διαδίκτυο.


6. Για πρώτη φορά θα υπάρχει κλιματιζόμενη αίθουσα αποκλειστικά για την παρακολούθηση των αγώνων, με γιγαντοοθόνη, άνετα καθίσματα και φορτιστές για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.


Το Final 4 του Κυπέλλου Ελλάδας θα διεξαχθεί στις 5 και 6 Ιουλίου, με τέσσερις φιναλίστ να μάχονται για τον τίτλο. Οι αγώνες θα είναι νοκ άουτ, με ειδικά κριτήρια σε περίπτωση ισοπαλίας, προσφέροντας αγωνία μέχρι την τελευταία κίνηση.


Η «Καθημερινή» είναι Χορηγός Επικοινωνίας των αγώνων, συμβάλλοντας στην προβολή του γεγονότος σε εθνικό επίπεδο και φέρνοντας –όπως και πολλές άλλες φορές– το σκάκι πιο κοντά στο ευρύ κοινό.

 

Πηγή: https://www.kathimerini.gr/

Print Friendly and PDF

Play vs Computer

Print Friendly and PDF

Daily Puzzle

Print Friendly and PDF

Το Σκάκι στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

 


Το Σκάκι στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

 

Το Πρόγραμμα «Το Σκάκι στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση», εναρμονισμένο με τα εγκεκριμένα από το Ι.Ε.Π. εκπαιδευτικά Προγράμματα της Επιτροπής Σχολικούς Σκακιού της Ε.Σ.Ο., παρέχοντας Ακαδημαϊκή Πιστοποίηση, απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σε φοιτητές και φοιτήτριες σχετικών με την Εκπαίδευση Τμημάτων και σε όσους/ες διδάσκουν και προπονούν στο Σκάκι κι εκτός της τυπικής εκπαίδευσης. Για την παρακολούθηση του Προγράμματος δεν είναι απαραίτητη πρότερη ενασχόληση με το Σκάκι.

 

Το αντικείμενο και ο σκοπός του Προγράμματος είναι διττός. Αφενός αφορά στην υλοποίηση της ένταξης του Σκακιού στο Σχολείο, δίνοντας στους/στις Εκπαιδευτικούς τα εφόδια να το εισάγουν στο Σχολείο και να το στηρίξουν. Τα παιδιά θα γνωρίσουν το Σκάκι και θα μπορούν να ωφεληθούν από όλα όσα προσφέρει, ενώ κάποια από αυτά, εφόσον το επιθυμούν, θα ενταχθούν σε Σκακιστικούς συλλόγους/ομίλους/σωματεία/ακαδημίες, όπου με εξειδικευμένους Προπονητές και Προπονήτριες θα γίνουν ενεργοί/ες παίκτες/παίκτριες. Αφετέρου, δίνει στους/στις δασκάλους/ες του Σκακιού της μη τυπικής εκπαίδευσης την Ακαδημαϊκή Πιστοποίηση για τη συνέχιση του έργου τους, της διδασκαλίας του Σκακιού στα παιδιά.

 

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ


Πηγή: https://www.esos.gr/


Print Friendly and PDF

eidame

e-smurfs

Συνολικές προβολές σελίδας

 
Free Colored King Cursors at www.totallyfreecursors.com